You Follow Me, I Follow You

Thursday, May 26, 2011

Sepuluh Bangunan Tertinggi di Dunia

Burj Khalifa
1. Burj Khalifa (Dubai)
Burj Khalifa formerly known as Burj Dubai, is a skyscraper in Dubai, United Arab Emirates, and the tallest man-made structure ever built, at 828 m (2,717 ft). Construction began on 21 September 2004, with the exterior of the structure completed  on 1 October 2009. The building officially opened on 4 January 2010. The building is part of the 2 km2 (490-acre) flagship development called Downtown Burj Khalifa at the “First Interchange” along Sheikh Zayed Road, near Dubai’s main business district. The total cost for the Burj Khalifa project was about US$1.5 billion. The tower’s architecture  and engineering were performed by Skidmore, Owings, and Merrill of Chicago. Adrian Smith, who worked with Skidmore, Owings and Merrill until 2006, was the chief architect, and Bill Baker was the chief structural engineer for the project. The primary contractor was Samsung C&T of South Korea, who also built the Taipei 101 and Petronas Twin Towers.

Taipei 101
2. Taipei 101 (Taipei)
Taipei 101 also known as the Taipei Financial Center, is a landmark skyscraper located in Xinyi District, Taipei, Taiwan. The building was the tallest building in the world (with occupiable floors) until it was surpassed in height by the Burj Khalifa on July 21, 2007. The skyscraper was officially the tallest building until the opening of the Burj Khalifa on the 4 of January 2010.

Shanghai World Financial Center
3. Shanghai World Financial Center (Shanghai)
Shanghai World Financial Center is a super-tall skyscraper  in Pudong, Shanghai, China. It is a mixed use skyscraper which consists of offices, hotels, conference rooms, observation decks, and shopping malls on the ground floors. Park Hyatt Shanghai is the hotel component containing 174 rooms and suites. Occupying the 79th to the 93rd floors, it is the highest hotel in the world, surpassing the Grand Hyatt Shanghai on the 53rd to 87th floors of the neighboring Jin Mao Tower.

International Commerce Centre
4. International Commerce Centre (Hong Kong)
International Commerce Centre is a 118 floor, 484 m (1,590 ft) skyscraper under construction in West Kowloon, Hong Kong; as part of the Union Square project  built on top of Kowloon Station. The development is owned and jointly developed by MTR Corporation Limited and Sun Hung Kai Properties, Hong Kong’s metro operator and largest property developer respectively.

Petronas Towers
5. Petronas Towers (Kuala Lumpur)
The Petronas Twin Towers (also known as the Petronas Towers or just Twin Towers), in Kuala Lumpur, Malaysia are twin towers and were the world’s tallest buildings, before being surpassed by Taipei 101. However, the towers are still the tallest twin buildings in the world. They were the world’s tallest buildings from 1998 to 2004 if measured from the level of the main entrance to the structural top, the original height reference used by the US-based Council on Tall Buildings and Urban Habitat from 1969 (three additional height categories were introduced as the tower neared completion in 1996).

Nanjing Greenland Financial Center
6 . Nanjing Greenland Financial Center (Nanjing)
The Nanjing Greenland Financial Center is a 89-story, 450 meter (1500 foot) tall skyscraper being constructed in Nanjing, China. The tower is the fifth tallest building in the world and second tallest in china behind the Shanghai World Financial Center.The 72nd-story observation floor, at 287 meters (940 feet) off the ground, will offer a panoramic view of the city of Nanjing as well as the Yangtze River, the Ningzheng Ridge mountains and two nearby lakes.

Willis Tower
7 . Willis Tower (Chicago)
Willis Tower, formerly named Sears Tower, is a 108-story 1,451 feet (442 m) skyscraper in Chicago, Illinois. At the time of its completion in 1973, it was the tallest building in the world, surpassing the World Trade Center towers in New York. Currently, Willis Tower is the tallest building in the United States and the fifth-tallest freestanding structure in the world as well as the fifth tallest building in the world to the roof. Although Sears’ naming rights expired in 2003, the building continued to be called Sears Tower for several years. However, in March 2009 London-based insurance broker  Willis Group Holdings, Ltd., agreed to lease a portion of the building and obtained the building’s naming rights as part of the agreement. On July 16, 2009, at 10:00 am Central Time, the building was officially renamed Willis Tower.

Guangzhou West Tower
8 . Guangzhou West Tower (Guangzhou)
Being 8th highest building Guangzhou West Tower is an extremely tall public building. The energy efficiency evaluation of its fa├žade should be different than that of ordinary public buildings. Based on the national code GB50189-2005, “Design Standard for Energy efficiency of Public Buildings”, typical meteorological yearly data for Guangzhou were used and revised according to architectural character of Guangzhou West Tower. The energy efficiency design of a single  skin facade and active airflow curtain wall was analyzed by a dynamic energy simulation tool and modified weather data. The payback period of initial investment in the facade system was evaluated based on simulation results. In addition, the results confirm the facade system scheme of Guangzhou West Tower.

Trump International Hotel and Tower
9. Trump International Hotel and Tower (Chicago)
The Trump International Hotel and Tower is 9th highest building of the world. The Trump International Hotel and Tower, also known as Trump Tower Chicago and locally as the Trump Tower, is a skyscraper condo-hotel in downtown Chicago, Illinois. The building, named after real estate developer Donald Trump, was designed by architect Adrian Smith of Skidmore, Owings and Merrill. Bovis Lend Lease built the 92-story structure, which reached a height of 1,389 feet (423 m) including its spire, its roof topping out at 1,170 feet (360 m). It is adjacent to the main branch of the Chicago River, with a view of the entry to Lake Michigan beyond a series of bridges over the river. The building received publicity when the winner of the first season of The Apprentice television  show, Bill Rancic, chose to manage the construction  of the tower.

Jin Mao Tower
10. Jin Mao Tower (Shanghai)
The Jin Mao Tower is 10th tallest skyscraper of the world.  Jin Mao Tower literally “Golden Prosperity Building”  is an 88-story landmark  supertall skyscraper  in the Lujiazui  area of the Pudong district of Shanghai, People’s Republic of China. It contains offices  and the Shanghai Grand Hyatt hotel. Until 2007 it was the tallest building in the PRC, the fifth tallest in the world by roof height and the seventh tallest by pinnacle height.




Wednesday, May 25, 2011

Seksa Seksi

Bismillahirrahmaanirrahim..
Cuba bayangkan. Ada satu lelaki ni, dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ni cantik. Dia pakai baju lengan panjang dan tutup aurat tapi sayang baju dia ketat. Walau pun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu.

Si lelaki ini, masa first dia duduk di sebelah perempuan tu dia still dapat control lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala. Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala.

Lelaki tu tutup matanya, tapi syaitan masih lagi buat dajal dalam fikirannya. Syaitan cakap dekat lelaki tu. "Kau bayangkan kalau dada perempuan yang kau nampak dalam fikiran kau ni dah besar, macam mana pulak kalau kau tengok real kan?" Puas lelaki itu melawan godaan syaitan. Tapi nafsu datang membantu syaitan tu. Akhirnya lelaki tu tumpas.

Lelaki tu buka mata dia, dan dia toleh ke arah perempuan tu sekejap. Perempuan tu tak sedar dia diperhatikan, lalu lelaki tu pun tengok la ke arah dada perempuan yang montok itu puas-puas. Tiba-tiba, perempuan tu pusing ke arah lelaki itu dan ternampak yang renungannya lain macam je. Bila dia nampak arah pandangan lelaki tu, perempuan tersebut terus marah.

"Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!" Perempuan itu menyumpah-nyumpah lelaki tersebut. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya. Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu?

Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah? Okey, yang itu jawab sendiri. Now, aku nak korang bayangkan situasi ni pulak.

Ada seorang lelaki, di sebelah dia ada seorang perempuan yang bertudung agak besar dan seorang lagi perempuan bertudung tetapi masih nampak dadanya. Kedua-dua perempuan tersebut sangat cantik. Adalah menjadi fitrah seorang lelaki memuji perempuan yang cantik wajahnya. Tetapi apabila lelaki itu terlihat bentuk buah dada milik perempuan yang bertudung tapi masih nampak dada tu, nafsunya naik dengan mendadak.

You see the difference? This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai tudung macam tu. Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there. Pakai la tudung yang besar sikit. At least, tutup dada pun kira okey la. Aku bercakap berdasarkan pengalaman aku sendiri. Aku sendiri kalau dah ternampak buah dada perempuan yang montok, terus terang aku cakap aku memang akan terbayang gila-gila punya.

Aku tau, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok seperti yang telah termaktub dalam surah An-Nuur ayat 30 ni: Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka MENAHAN PANDANGANNYA, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat."

Tetapi, tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan jugak mempunyai tanggungjawab mereka seperti yang tertulis dalam surah An-Nuur ayat 31 ni: Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN KUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."

You see that? Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan di sini agak kasar sedikit. Mungkin ada perempuan yang terguris hati bila aku tulis pasal benda ni. Tapi aku buat ni untuk kebaikan bersama jugak. Jangan salahkan lelaki saja bila mereka melihat perempuan ini seperti satu simbol seks. Memang lelaki nampak bersalah, tapi kalau puncanya jugak disebabkan oleh perempuan, maka kedua-dua pihak adalah bersalah.

Aku harap, selepas ini perempuan-perempuan yang di luar sana especially yang pakai tudung kecik dan masih menampakkan dada tu, silalah berubah. Apa salahnya memakai tudung yang besar kan? Kalau korang rasa sukar untuk berubah, cuba tanya soalan ni dekat diri sendiri. Adakah korang sanggup bila lelaki selalu melihat buah dada korang dan menganggap korang sebagai simbol seks atau pun korang lebih memilih untuk memakai tudung yang besar dan lelaki melihat korang dengan penuh kehormatan.

Sumber:  AKU BENCI DEDAH AURAT DI FACEBOOK