You Follow Me, I Follow You

Sunday, December 19, 2010

Setelah lama berehat, kini menulis semula

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih..

Setelah sekian lama aktiviti menulis di blog dihentikan, kini aku tampil dengan entri yang baru. Harapan tinggi menggunung untuk memperbaiki tulisan dan memperkayakan gaya persembahan di blog. Sebelum itu, jutaan maaf di pohon kepada semua kerana operasi di blog tidak berjalan seperti biasa kerana mempersiapkan diri dengan peperiksaan (STPM 2010). Jika ada sebarang maklumat yang diperlukan, boleh berhubung terus dengan aku di Facebook.

Menulis semula blog setelah sekian lama berehat bukan suatu benda yang mudah. Kelincahan pegerakan jejari kini tidak secergas dahulu. Kehadiran idea juga terhad kerana kuang alert dengan perkembangan semasa, teruk betul..haha

Syabas juga kepada penulis2 blog yang masih segar hingga sekarang. Blog aku nie bukan saja tak segar malah bersawang bersepah dan segalanya. Nak menulis nie bukan senang, bukan hanya catatan kosong yang tak da apa-apa makna..haha

Kecanggihan teknologi zaman sekarang, memudahkan sesiapa saja mengakses internet. Dari usia semuda 3 tahun hingga ke 300 tahun (moyang) untuk menggunakan kelebihan daripada pembangunan sains dan teknologi ini. Limpahan pengguna sebegini mempamerkan pelbagai sikap dan telatah mereka. Lihat saja di laman facebook, bermacam-macam gelagat mereka.

Aktiviti blogger (penulisan maya) kini menjadi satu alternatif kepada individu untuk berkongsi maklumat dan informasi kepada segenap masyarakat. Kita dapat lihat suasana alam maya diwarnai pelbagai aplikasi-aplikasi yang mampu menyebarkan maklumat secara meluas seperti facebook, twitter, blogspot dan lain-lain lagi. 

Namun begitu, alam maya (internet) nie ada pro dan kontranya. Di sini aku nak tegaskan, blog aku pada entri akan datang tidak akan dipengaruhi oleh mana-mana ideologi politik. Farhan Azis|Blogspot merupakan blog peribadi dan isu-isu yang aku utarakan hanya pendapat peribadi aku.

Kepada rakan follower, terima kasih kerana terus menyokong blog aku. Teruskan hantar komen, kerana aku akan publish semua komen hampa. Rakan-rakan blogger, selamat menulis.

No comments:

Post a Comment