You Follow Me, I Follow You

Saturday, July 25, 2009

Oh Roti Canai..



Alkisah roti canai, pagi tadi eika call aku, dia ckp cmnie:

Eika: Paan, jom kita pi makan roti canai.. Eika lapaq la..

Paan: Roti canai?? Nak makan roti canai kat mana. Aku x mandi lagi nie..

Eika: Ala.. Jom la teman eika sat..

Paan: Ok.. Tapi, sapa lagi nak ikut kita??

Eika: Ermm.. Jhon, Ghazali, Korea, Opie n Amirah..

Paan: Amirah?? Ok2 jom..hehe..

Sekitar pukul 8:45 pagi, aku dan eika bertolak pi umah Amirah untuk menjemput dia.. Lepas tu, dalam pukul 9.15 pagi kami pi ambik Ghazali pulak.. Kami pi la umah dia.. Jauh giler..
Lepas pi ambik Ghazali, kami 4 orang terus bertolak pi rumah Aifa.. Kat sana Jhon, Opie dan Korea dah berkumpul dan sedang menunggu kami. Tepat pukul 10 pagi kami bertolak untuk pegi sarapan dengan roti canai.. Best.. Itu yang dapat digambarkan.. First time dapat keluar dengan Amirah.. dan juga kawan2..he3.. Setelah selesai makan, Korea memulakan topik:

Korea: Weh, lepas nie hampa nak pi mana?? xkan nak balik dah kot..

Jhon: Apa kata kita pi Mini Putrajaya.. Kita pi lepak kat taman rekreasi kat sana..

Aifa: Haa.. Ok jugak..

Eika: Aku x kisah, tapi aku kena balik sebelum pukul 3 ptg.. Aku ada keja..

Ghazali: Mini Putrajaya x best la..

Jhon: Pastu hang nak pi mana??

Ghazali: Jom pi Gua Kelam la.. Best ckit.. Aku teringin nak pi mandi nie..

Aifa: Weh, jauh la.. xcukup minyak moto nie..

Korea: Jom pi Bukit Ayer la.. Boleh pi mandi sana..

Eika: haa.. Ok jugak.. Jom kita pi..

Amirah: Kami kena balik sebelum pukul 12 tgh ari..

Paan: Ok jom..

Eika: Sebelum pi, jom kita bawak bekal ckit..




Kami bertolak dari Arau ke Bukit Ayer sejauh 15 KM.. Kami tiba di Bukit Ayer pada pukul 11 pagi.. Pagi yang cerah dengan tiupan angin bukit yang sejuk ditambah dengan deruan air terjun yang mengalu-alukan kedatangan kami.. Dengan memakai seluar jeans, Aku, Jhon, Korea dan Ghazali terus terjun ke dalam air.. Fuh.. Jelas terasa sejuk sampai ke tulang.. Kami hanya diperhatikan oleh Amirah, Eika, Opie dan Aifa..
Memang best..

Dah lama aku x merasai air di Bukit Ayer.. Yg paling best, kami mengusik budak2 perempuan..
Diorang takut air..he3.. Masa pantas berlalu, keseronokan kami dibatasi oleh waktu..
Bila tiba masa, kami bersiap2 untuk pulang..
Kami mengakhiri aktiviti kami dengan sesi bergambar sebagai kenang-kenangan..
Walaupun basah, tapi kami cukup hepi.. Perancangan yg x diduga, bermula dengan sekeping roti canai, maka tercetuslah revolusi minda untuk pegi beriadah di Bukit Ayer..
Dalam lingkungan jam 12.35 tgh ari, kami bertolak pulang..
Destinasi kami ialah umah Amirah.. Kami berehat sebentar di umah Amirah dengan minuman dan makanan ringan.. Selepas itu, kami pulang ke umah masing2..
Aktiviti ini mampu mengeratkan lagi silaturrahim antara kami, kerana ada diantara kami yang berlainan latar belakang sekolah terdahulu sebelum menjejakkan kaki ke Pra U dan kami dipertemukan dalam satu sekolah iaitu SMKAr..

Depan dari kiri: Aku, Jhon, Opie..
Belakang dari kiri: Korea, Aifa, Amirah, Eika..
Ghazali jadi jurufoto..he3

Semoga ikatan ukhwah antara kita akan berkekalan untuk selamanya..
Majulah Pra U untuk negara..he3


No comments:

Post a Comment