You Follow Me, I Follow You

Friday, July 24, 2009

Journey To Parlimen



aku dan kawan2 aku telah merangka projek lawatan bermaklumat ke Parlimen Malaysia. Dalam perancangan tersebut, lawatan ini akan berlangsung dari 21 hingga 23 oktober 2009 yang akan disertai oleh 30 orang pelajar pra u dan 5 orang guru pengiring.

Berikut adalah jadual perjalanan:



aku sebagai pengarah projek terasa letih giler untuk handle projek besar seperti nie. Lawatan ke Parlimen Malaysia ini adalah buat julung kalinya bagi Sekolah Menengah Kebangsaan Arau. Ini adalah pencapaian yang amat membanggakan.
Segala surat permohonan telah pun di sampaikan kepada Pegawai Perhubungan Korporat Parlimen Malaysia. Kami hanya menunggu maklum balas dari mereka sama ada membenarkan atau menolak permohonan kami.




Disamping kecemerlangan akedemik yang menjadi teras visi dan misi SMKAr, kecemerlangan dalam bidang kokurikulum juga tidak diketepikan begitu saja. Lantaran itu, untuk memenuhi aktiviti selaras dengan perancangan pelan tindakan sekolah, maka para pelajar Pra U SMKAr telah bermesyuarat dan bersetuju menganjurkan lawatan bermaklumat nie.

Kami menyedari hakikat kebenaran pepatah "jauh perjalanan luas pengalaman" maka tercetuslah idea untuk mengadakan lawatan nie untuk memberi ruang kepada para pelajar menimba pengalaman dan pengetahuan sebanyak mungkin mengenai hal-hal sekeliling mereka khususnya tempat2 yang akan dilawati.

Dalam menjayakan lawatan nie, memerlukan kerjasama, komitmen dan kerja kuat serta kesabaran semua pihak. Lawatan bermaklumat nie dapat membuka minda pelajar agar lebih bersikap terbuka dan berpengetahuan luas.

Dengan adanya anjakkan paradigma dan pengurusan yang cekap, nescaya hasrat SMKAr untuk cemerlang dalam bidang kurikulum, kokurikulum dan sahsiah pada tahun 2010 akan menjadi kenyataan dalam masa yang terdekat.
Semoga lawatan ini berjaya..

1 comment:

  1. haa..bawu bley..

    sOnOk la g parlimen 2 erk..
    jgn lupe singgah ukm..lawat sye..
    hak3...

    26hb..jgn lupe brthday sy..huhu

    dont 4get to comment me back!!

    ReplyDelete