You Follow Me, I Follow You

Friday, August 28, 2009

Selamat Jalan Meet Uncle Hussain

Meet Uncle Hussain

Anugerah Juara Lagu ke-23

Anugerah Industri Muzik ke-16

Persembahan gabungan Meet Uncle Hussain dan Hujan


5 Julai yang lalu di Hard Rock Cafe menjadi satu noktah hitam bukan saja buat kumpulan Meet Uncle Hussain tapi juga buat industri muzik Malaysia.. Setelah berjuang selama 9 tahun bersama Meet Uncle Hussain, akhirnya Lan atau Azlan meninggalkan MUH dengan persembahan terakhirnya di Hard Rock Cafe.. Secara rasminya Lan MUH telah keluar dari kumpulan tersebut setelah habisnya konsert mini mereka bersama yang terakhir.. MUH telah membuat ledakan yang besar dalam industri muzik sejak 2 tahun yang lalu dengan kemuncaknya memenangi Anugerah Juara Lagu 2008 yang lepas.. Kehilangan Lan merupakan sesuatu yang besar kerana vokalnya yang unik pasti dirindui peminat bersama Meet Uncle Hussain.. Bukan senang nak carik vokalis suara sesedap Lan..

Selain peminat yang memenuhi Hard Rock Cafe pada malam itu, kumpulan Komplot turut memberi sokongan kepada ‘nyanyian terakhir’ Lan bersama MUH.. MUH memainkan lagu-lagu popular mereka seperti Pari-pari Dibawah Angin, La La La Kerjalah, dan hit terbaru Putihnya Lukisan.. Lan meminta semua peminat untuk memanjangkan ‘Lagu Untukmu’ seakan tidak mahu berpisah dan saat itu amat mengharukan semua peminat yang datang.. Malam itu MUH dan Lan memberikan persembahan terbaik ‘all out’ seakan melepaskan gian untuk kali yang terakhir..



Penuh bertenaga

Berbeza-berbeza, kau dan aku berbeza, kita memang tak serupa, bebaskan bebaskan, ku ingin dilepaskan, kita tidak sehaluan, cukuplah sudahlah, sampai di sini saja hubungan kita berdua..

Pelukan antara Lan dan Taja serta ahli kumpulan MUH yang lain sungguh mengharukan suasana.. Lan juga berharap dapat bersama MUH lagi di atas satu pentas yang sama membuat persembahan..


Siapakah pengganti Lan? Adakah Farhan Azis?
Kita tunggu dan lihat je la nanti.. Buat Lan semoga terus maju jaya dengan projek baru bersama band barunya Azlan and The Type Writer.. Buat ahli-ahli MUH yang lain, teruskan usaha anda meledak industri muzik tanah air..


Saksikan video penuh kenangan manis Meet Uncle Hussain(versi Lan)



Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicela
Bagai ku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini takkan berubah kerna
Aku tetap aku dan alur hidup mu bukanlah aku

Guna hati akal dan fikiranku
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu
Adakah aku
Hanya boneka yang sering engkau mainkan
Yang dikawal oleh jari jarimu

Ku punya hati dan perasaan
Pernahkah engkau fikirkan
Cukup-cukuplah oh cukuplah
Guna hati akal dan fikiranmu
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu
Tak tahan tak tahan
Sabarku tak tertahan
Melayan sikapmu perawan

Berbeza berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa

Bebaskan
Ku ingin dilepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah sudahlah
Sampai disini sahaja
Hubungan kita berdua

Support Our Local Band

If u not support for your local band, who will support?

No comments:

Post a Comment