You Follow Me, I Follow You

Sunday, July 4, 2010

Germany Memang Hebat..

 
 
 *Die Mannschaft, youngest team..

Germany melangkah ke separuh akhir dengan bergaya apabila berjaya merobek gawang Argentina 4-0 di Cape Town Stadium Green Point. Skuad bimbingan Diego Maradona dimalukan oleh skuad muda Germany hasil jaringan cantik Thomas Muller, Miroslav Klose dua gol dan satu gol lagi disumbangkan oleh pemain pertahanan Germany, Friedrich..

*Play for Bayern Munich, Thomas Muller miss next match..

 
 Gol pembukaan Jerman dijaringkan oleh Thomas Muller seawal minit ke 3 setelah menanduk masuk bola hantaran Bastian Schweinsteiger. Miroslav Klose menambah derita Argentina yang leka di bahagian pertahanan akibat serangan bertali arus dengan menjaringkan gol kedua pada minit ke 68 sebelum Arne Friedrich menjadikan kedudukan 3-0 pada minit ke 74. Miroslav Klose melengkapkan kemenangan bergaya ke atas Argentina apabila menjaringkan gol keempat pada minit 89..
 
*New star, Miroslav Klose..

Kemenangan itu sekaligus menamatkan impian Pemain Terbaik Dunia, Lionel Messi untuk merangkul gelaran Piala Dunia di Afrika Selatan setelah dua bekas Pemain Terbaik Dunia, Cristiano Ronaldo dan Kaka juga gagal membantu negara masing-masing. 
 
 
 Kekalahan besar Argentina itu juga sekurang-kurangnya dapat membantu skuad England daripada terus dikritik hebat oleh peminat memandangkan Argentina lebih teruk dibelasah oleh Jerman. Syabas dan setinggi-tinggi tahniah diucapkan kepada semua pemain Germany kerana berjaya memadamkan ego si Maradona..
See you Spain, gud lax Germany!!
 
 
 
 Go Germany Go!!

No comments:

Post a Comment