You Follow Me, I Follow You

Thursday, August 20, 2009

~Jalan Ke Parlimen Malaysia~



Jalan ke Parlimen Malaysia terbentang luas..
Permohonan kami dijawab oleh Parlimen Malaysia..
Oh yeah!! MySpace
Syukur Alhamdulillah.. Kami, pelajar Pra U SMKAr bakal menjejakkan kaki ke Parlimen Malaysia.. Kami akan menuju ke suatu destinasi yang merupakan simbol demokrasi berparlimen serta simbol perpaduan kerajaan persekutuan Malaysia..
Parlimen Malaysia merupakan badan perundangan Malaysia berdasarkan sistem Parlimen Westminster.. Dengan lebih dekat kami akan mengikuti persidangan secara langsung dan akan dibawa melawat ke seluruh bangunan Parlimen..

MySpace

Kompleks bangunan Parlimen ini dibahagikan kepada dua bahagian iaitu sebuah bangunan utama 3 tingkat dan sebuah menara setinggi 17 tingkat.. Bangunan utama 3 tingkat ini menempatkan dua buah dewan utama iaitu Dewan Rakyat dan Dewan Negara manakala sebuah menara setinggi 17 tingkat pula menempatkan pejabat pentadbiran, pejabat Yang Di-Pertua Dewan Rakyat dan Yang Di-Pertua Dewan Negara.. Tunku Abdul Rahman, Prime Minister Malaysia yang pertama, menyetujui cadangan pembinaan Parlimen pada Disember 1959.. Kerja-kerja pembinaan disiapkan pada September 1962 dan perasmian bangunan Parlimen yang baru dijalankan oleh Tuanku Syed Putra ibni Almarhum Syed Hassan Jamalullai, Yang Di-Pertuan Agong yang ketiga, pada 21 November 1963.. Pembinaan bangunan ini menelan kos perbelanjaan sebanyak RM18 juta..

x caya kami dapat kebenaran melawat Parlimen??
Tengok nie --->


*Diorang fax ke alamat sekolah.. MySpace


*Surat maklum balas yang di fax.. MySpace

*Peraturan-peraturan yang diberi.. MySpace


Semuanya sudah hampir berjaya.. Doa2 serta sokongan padu dari rakan2 amatlah dihargai.. Jom kita patuhi segala syarat yang ditetapkan oleh Parlimen.. Simpan2 la duit raya, nanti kita pi enjoy kat Cameron Highland, Sunway Piramid and Berjaya Time Square.. So, ready lah Parlimen Malaysia.. Kami akan gegarkan Bangunan Parlimen Malaysia..he3

Jom pegi Parlimen.. MySpace


"Majulah Pra U untuk Negara"

2 comments:

  1. wahh bestnye dpt g parlimen..
    bole taw dgn lebih lanjut lg2 utk pengajian am..

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah... moga dapat pengalaman menarik di parlimen nanti insyaAllah...

    ReplyDelete